10 juni, 2011

Fredagspussel

Da jeg var hjemme på konfirmasjon i helga oppdaget jeg et gammelt puslespill liggende i ei krukke (av alle ting). Det er kanskje tjue år siden jeg så denne sist, og jeg husker at det var mange som synes den var litt vanskelig. Tok derfor og tegnet den i GeoGebra etter beste evne, slik at du kan klippe den ut og prøve selv.
Oppgaven er altså: Klipp ut brikkene nedenfor og legg de sammen til et kvadrat! (Klikk på bildet for å få fram en større versjon, bedre egnet til å klippe ut).

Jeg tror de fleste får det til etter å ha satt av noen minutter, men hvis ikke kan jeg lage en løsning på oppfordring :) God helg!


4 kommentarer:

  1. Jeg vil veldig gjerne ha en løsning! Har funnet en lignende hjemme som har vært gjemt i mange år, men får den ikke til...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Inger! Send meg en melding på mail eller twitter så skal jeg se om jeg får til en løsning :)

      Slett
  2. Øistein kan jeg få fasiten?

    SvarSlett
  3. https://www.geogebra.org/m/u4ggncna :)

    SvarSlett